Auping – Storytelling

De uitdaging
Aansluitend bij de merkcampagne ‘Met liefde’ is Auping op zoek naar een bedtijdverhaalvoor Google Home. Auping zet hiermee de eerste stap in de toepassing van spraak gestuurde technologie in de slaapkamer.

De uitwerking
Het bed is naast de plek waar je slaapt ook een plek om te praten, te troosten, te relaxen en voor veel gezinnen ook om samen een verhaaltje te lezen voor het slapengaan. Een plek voor aandacht voor elkaar. Door hardop “Hey Google, praat met Auping bedtijdverhaal” te zeggen kan de gebruiker de Google Home-speaker vragen om een verhaaltje te vertellen. Ik heb voor Auping het interactieve bedtijdverhaal ‘Bram en het magische bed’ geschreven., dat vervolgens ingesproken ik door Birgit Schruurmnan. Het verhaal vraagt de luisteraars om actief mee te doen. Een interactief verhaal dus, waarmee het liefdevolle moment van het verhaaltje voor het slapengaan voor ouders en kinderen nog magischer wordt.

De opbrengst

Engagement met Google Action – Bedtijdverhaal: 4.300 sessies in 3 maanden