IK WAS
EENS EEN
KROKODIL
Tussen de regels
De verhalen in mijn boeken vertellen altijd meer dan er te lezen valt. Ze zijn niet alleen geschreven om de lezer te plezieren, maar ook om te raken en zo beweging te creëren.
Verbeeldingskracht
Een goed verhaal raakt en brengt iets teweeg. Om dit te bereiken, kruip ik zoveel mogelijk in de huid van de doelgroep. Hoe denken ze? Hoe handelen ze? Hoe beleven ze een situatie? Alleen op deze wijze kan ik een verhaal schrijven, waarmee de lezer zich kan identificeren. Humor is daarbij een belangrijk aspect; het pleziert en relativeert, waardoor de lezer zich makkelijk verbindt met een verhaal.
Op deze manier maak ik grote thema’s als vriendschap, verlies en boosheid toegankelijk voor alle leeftijden.
Universeel en wereldwijd
Elk verhaal kent een probleem of obstakel. Een obstakel is nodig om verandering tot stand te brengen. Ons instinct staat op scherp als er problemen opgelost moeten worden. Op deze manier voelt de lezer zich aangesproken en ontstaat er een emotionele connectie. Het zijn de emoties die ons raken, ons gedrag beïnvloeden en ons in beweging zetten. Dat mijn kijk op verhalen universeel is, blijkt uit de vele internationale uitgaves van mijn boeken. Ze verschijnen inmiddels in ruim 20 talen en ze zijn verkrijgbaar over de hele wereld
Covers als deurtjes naar een totaal oeuvre
Storytelling gaat over het strategisch inzetten van een verhaal om een doel te bereiken. Verhalen zijn hier bij uitstek geschikt voor, omdat een goed verhaal altijd raakt.
Op het moment dat een lezer zich aangesproken voelt, komt informatie over en zal het beklijven. Dit geldt voor volwassenen, maar zeker ook voor kinderen.