Storytelling

Storytelling is meer dan het vertellen van verhalen.

Onderzoek laat zien dat ons brein verhalende informatie beter begrijpt en onthoudt dan zakelijke informatie. Verhalen bieden samenhang en zorgen voor herkenning. Ik schrijf verhalen voor verschillende doeleinden. Zo kan een door mij geschreven verhaal complexe informatie verduidelijken of zorgen voor beweging.

Ondertussen

Bij de merkcampagne ‘Met liefde’ is Auping op zoek naar een bedtijdverhaal voor Google Home. Auping zet hiermee de eerste stap in de toepassing van spraak gestuurde technologie in de slaapkamer.

De uitwerking
Het bed is naast de plek waar je slaapt ook een plek om te praten, te troosten, te relaxen en voor veel gezinnen ook om samen een verhaaltje te lezen voor het slapengaan. Een plek voor aandacht voor elkaar. Door hardop “Hey Google, praat met Auping bedtijdverhaal” te zeggen kan de gebruiker de Google Home-speaker vragen om een verhaaltje te vertellen. Ik heb voor Auping het interactieve bedtijdverhaal ‘Bram en het magische bed’ geschreven, dat vervolgens ingesproken is door Birgit Schruurman. Het verhaal vraagt de luisteraars om actief mee te doen. Een interactief verhaal dus, waarmee het liefdevolle moment van het verhaaltje voor het slapengaan voor ouders en kinderen nog magischer wordt.